Quinoa

A quinoa valójában nem gabona, hanem egy libatopfélékhez tartozó növény magja, melyet már a régi Peruban is ismertek. Teli van fehérjékkel, tartalmazza az összes aminosavat, és különösen gazdag lizinben, mely elősegíti az egész test szöveteinek egészséges növekedését. A quinoa emellett kiváló vas-, magnézium-, E-vitamin-, kálium- és rostforrás.

1. Magas fehérje tartalom. Hasonló mennyiségű proteint tartalmaz , mint a tej, de többet, mint a rizs, a köles, vagy a búza

2. Kitűnő riboflabvin (B2) forrás. A riboflavin segít csökkenteni a migrénes fejfájások gyakoriságát azáltal, hogy javítja az energia metabolizmusát az agyban és az izmokban

3. A quinoaból származó szaponint Dél-Amerika szerte a bőr sérüléseinek kezelésére használják, mivel az fertőtlenítő hatással rendelkezik.

4. Alkalin képző hatású, mely megegyezik a vadrizs , az amaránt és csírák hatásáéval

5. ¼ bögre száraz quinoa csupán 172 kalóriát tartalmaz

6. Mivel nem áll rokonságban a búza, vagy más gabonafélékkel , gluténmentes. Sokan beszámoltak már arról, hogy jobban érzik magukat és képesek fogyni, ha csökkentik a gluténtartalmú gabonafélék, vagy legalább a búza bevitelét a szervezetükbe.

7. Komplex szénhidrát, alacsony glikémiás indexszel. Ez is fontos szempont a fogyni vágyóknak.